X

کره گیره صنعتی، مشخصات فنی، عکس و قیمت سال 1402

09128951640 کارشناس فروش
کره گیر

صنایع برودتی کولست تولید کننده انواع محصولات صنعتی و تجهیزات لبنیاتی است که از پر فروش ترین آنها می توان به کره گیر اشاره کرد که کاربرد بسیار زیادی در صنعت و صنایع لبنیاتی داشته و یکی از ضروری ترین تجهیزات این مجموعه ها است.

یخچال صنعتی کولست
یخچال صنعتی کولست

تصاویر کره گیر

دستگاه کره گیر چیست ؟

برای بررسی دستگاه کره گیر می بایست به نکات مختلفی توجه کنیم این دستگاه به منظور تهیه انواع کره تولید شده و بسیار در صنعت تولید لبنیات بکار می رود. شما با استفاده از دستگاه کره گیر این امکان را دارید، کره و دوغ را به صورت کاملا ارگانیک و سنتی، تولید کرده و همان طعم قدیمی کره و سنتی را دوباره زیر زبانتان بچشید و احساس کنید. برای تولید کره با استفاده از دستگاه کره گیر، تنها کافیست تا ماست پر چرب، آب و یخ را درون دستگاه ریخته و آن را روشن کنید تا فعالیت خود را آغاز کند. با روشن شدن دستگاه و راه اندازی الکتروموتور، همزن دستگاه شروع به چرخش کرده و با تولید نیروی گریز از مرکز، سلول های چربی از قسمت رقیق تر ماست جدا شده و کره مورد نظر تشکیل می شود.

صنایع برودتی کولست تولید کننده انواع محصولات برودتی و سرمایشی است که یکی از انواع این محصولات تولید شده در این صنعتی تجهیزات لبنیاتی می باشد که از جمله ی آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کره گیر

  2. خامه گیر 

  3. پاتیل شیر

  4. شیر سرد کن

قیمت دستگاه کره گیر صنعتی

انواع کره گیر برقی

دستگاه های کره گیر برقی دارای انواع مختلفی می باشد از جمله آنها:

  • کره گیر صنعتی 

  • کره گیر نیمه صنعتی 

  • کره گیر خانگی 

  • کره گیر دستی 

  • کره گیر برقی بالا زن 

  • کره گیر برقی پایین زن 

  • کره گیر دستی

در این نوع کره گیر، تمامی عملیات کره گیری با چرخاندن اهرمی که بر روی بدنه کره گیر تعبیه شده است انجام می گیرد. بدین ترتیب بدون استفاده از مصرف برق و انرژی قادر هستید که مورد نظر را تولید نمایید. فقط باید توجه داشته باشید که در این دستگاه ها، چربی گیری به صورت کامل شکل نمی گیرد. در نتیجه حجم کره تولید شده با استفاده از این دستگاه در مقایسه با کره گیر های برقی کمتر می باشد.

  • کره گیر برقی

همانگونه که از نام این دستگاه مشخص است، این نوع کره گیر، با استفاده از انرژی الکتریکی یا همان جریان برق و مصرف انرژی برق، نیروی مکانیکی مورد نظر برای تولید کره را فراهم می کند. همچنین به صورت همزمان، کره و دوغ با درصد چربی تنظیم شده را تولید می نماید. سیستم کارکرد این دستگاه کره گیر به این گونه می باشد که ابتدا آب، ماست پر چرب و مقداری یخ را درون مخزن استیل دستگاه ریخته و سپس دستگاه را راه اندازی می نمایید و با گذشت مدت زمان کوتاهی، گلبول های چربی به یکدیگر چسبیده و در بخش فوقانی دوغاب جمع می شود. با جمع آوری چربی انباشته شده از روی دوغاب، کره شکل می گیرد. در این مرحله می توانید با افزودن نمک و انواع ادویه مانند آویشن و نعناع و.. به دوغاب باقی مانده، دوغ کاملا طبیعی و گوارا را تولید نمایید و در نهایت می توانید با باز کردن شیر خروجی یا شیر تخلیه، دوغ تولید شده را خیلی راحت تخلیه کنید.

  • کره گیر برقی بالا زن و پایین زن

این مدل از کره گیرها داری موتوری تحت عنوان موتور بالا زن می باشند. به این منظور که موتور دستگاه در قسمت بالای دستگاه قرار می گیرد. هیچ گونه تفاوتی در کارکرد این محصول با سایر دستگاه های کره گیر وجود ندارد. در دستگاه کره گیر پایین زن نیز موتور به کار رفته در کره گیرهای پایین زن، در قسمت پایین دستگاه قرار گرفته و شباهت و کارایی مشابه با دستگاه کره گیر های بالا زن دارد. تنها تفاوت این دو دستگاه با هم، محل قرار گیری الکتروموتور های آن ها می باشد که در دستگاه کره گیر برقی بالا زن در قسمت بالا دستگاه، و در دستگاه کره گیر برقی پایین زن در قسمت پایین دستگاه قرار دارد. این دستگاه ها با استفاده از نیروی گریز از مرکز، کره را از ماست جدا می کند. لازم به ذکر است که با افزایش دور موتور دستگاه، می توانید عملیات کره گیری از خامه را نیز انجام دهید.

مشخصات فنی کره گیر صنعتی

  1. بدنه تمام استیل

  2. موتور قدرتمند

  3. مخزن

  4. درب استیل

  5. همزن استیل

  6. شیر تخلیه

بدنه استیل ضد زنگ

این دستگاه به دلیل آنکه در تماس مستقیم با ماست یا شیر می باشد در نتیجه باید دارای جنس مرغوبی باشد که دچار پوسیدگی و زنگ زدگی نشود و در کیفیت کره دچار افت شود، بدنه ی کره گیر لبنیاتی از جنس استیل ضد زنگ بوده تا علاوه بر جلوگیری از پوسیدگی و زنگ زدگی محصول باعث حفظ کیفیت کره و دوغ شده، همچنین باعث افزایش طول عمر محصول می شود. 

همزن استیل

همزن این دستگاه به دلیل انکه در تماس مستقیم با ماست یا شیر است در نتیجه اگر دچار زنگ زدگی و پوسیدگی شود کیفیت کره ی بدست آمده را کاهش داده و با اصول بهداشتی مغایرت نخواهد داشت در نتیجه همزن کره گیر صنعتی که جهت همزن و مخلوط کرده مستمر شیر یا ماست و جدا کردن چربی آنها همچنین یا مخلوط کردن مستمر آنها باعث جلوگیری از ته نشین شدن شیر یا ماست می شود، از جنس استیل ضد زنگ و پوسیدگی و نگیر بوده که زنگ زدن محصول جلوگیری می کند.

درب استیل 

این درب تعبیه شده بر روی محصول که از جنس استیل می باشد که به هیچ عنوان دچار زنگ زدگی حتی پوسیدگی نمی شود و علاوه بر آن باعث جلوگیری از ورود آلودگی به داخل مخزن و شیر شده و کیفیت آن را حفظ می کند. 

مخزن 

دستگاه کره گیر مجهز به مخزن بوده و این مخزن دارای گنجایش ها و ظرفیت های متنوعی می باشد که شما با توجه به نیاز و مصرف خود قادر هستید از آنها بهره ببرید. در داخل این مخزن ها شیر را ماست را ریخته و می توانید عملیات کره گیری را انجام دهید. مخزن این محصول از جنس استیل بوده که مانع زنگ زدگی آنها می شود. 

شیر تخلیه 

دستگاه کره گیر مجهز به شیر تخلیه بوده تا پس از اتمام عملیات کره گیری شما می توانید با کمک ان و با آسانی دوغ موجود در مخزن را خارج کرده و از آن استفاده کنید. تنها کافیست شیر تخلیه را باز کنید و به آسانی دوغ بدست آمده را از مخزن دستگاه خارج کنید.

قیمت دستگاه کره گیر برقی استیل

نحوه ی کره گیری

  • مرحله اول: دقت به جنس دستگاه

مهمترین نکته قبل از کره گیری و استفاده از دستگاه های کره گیر، توجه و دقت به جنس استفاده شده در ساخت بدنه و مخزن دستگاه می باشد. حتما دقت کنید که جنس کره گیر از استیل یا آلومینیوم باشد تا در صورت تماس با آب و ماست، شیر طعم و رنگ مواد داخل مخزن به هیچ عنوان تغییر نکند و کیفیت آنها افت کند. پس از انتخاب بهترین کره گیر، کره گیر کارگاهی، کره گیر صنعتی و... باید مقدار مناسبی ماست یا شیر پر چرب درون دستگاه ریخته و به اندازه یک پنجم آن آب خنک درون دستگاه ریخته شود و البته برای انجام بهتر و جوابدهی سریع تر از چند کیلو یخ حبه ای نیز می توانید بهره بگیرید.

  • مرحله دوم: شستشو مخزن

قبل از اقدام به عملیات کره گیری، ابتدا مقداری آب گرم درون مخزن دستگاه کره گیر ریخته و پس از بستن درب دستگاه کره گیر، دکمه استارت آن را بفشارید. با روشن شدن دستگاه، همزن آب گرم را در تمامی نواحی مخزن به گردش در آورده و آلودگی و کثیفی موجود در دستگاه به این ترتیب کاملا شستشو شده و پاکیزه می شود. با گذشت 10 الی 15 دقیقه، دستگاه را خاموش نموده و آب موجود در مخزن را با استفاده از شیر تخلیه، تخلیه نمایید و اجازه دهید که داخل مخزن خشک شود.

  • مرحله سوم: اضافه کرده مواد لازم به کره گیر 

ابتدا مقداری ماست پر چرب را به همراه مقداری آب درون کره گیری بریزید. توجه داشته باشید که هر چه درصد چربی ماست بیشتر باشد، کره بیشتری نیز میتوانید بدست آورید. همچنین با سفارش دستگاهی با دور موتور و راندمان بالاتر، می توانید کره بیشتری را از ماست بگیرید. همچنین توجه داشته باشید که به هیچ عنوان ماست تهیه شده از شیر گاو، گوسفند یا بز را با هم مخلوط نکنید. چرا که کره تولید شده از ترکیب چندین ماست مختلف طعم مطلوبی نخواهد داشت. پس از بستن درب دستگاه، تایمر کره گیر را بر روی زمان مورد نظر و لازم قرار داده و دکمه استارت را بفشارید.

  • مرحله چهارم: کارکرد اتوماتیک کره گیر 

با روشن نمودن دستگاه، موتور دستگاه کره گیر برقی، 40 الی 60 دقیقه اجازه دهید تا کار کند. پس تایمر را بر روی 1 ساعت تنظیم نمایید. به محض پایان یافتن این زمان، دستگاه را خاموش کرده و کره تولید شده را جمع آوری نمایید.

  • مرحله پنجم: جمع آوری کره از روی دوغ 

کره تولید شده را به کمک یک کفگیر کاملا تمیز و استیل از روی دوغ باقی مانده بردارید. به منظور خروج کامل دوغ از کره، آن را داخل یک توری یا پارچه ای تمیز و نازک ریخته. سپس پارچه را به صورت کامل بفشارید تا آب موجود در کره کاملا خارج شود. سپس پارچه را آویزان کرده تا در اثر فشار و جاذبه موجود، تمامی دوغ خارج شود. با اطمینان از تخلیه کامل دوغ از کره، حالت کره سفت و خمیری می شود. برای شکل گیری کامل کره می توانید پارچه حاوی کره را درون ظرفی حاوی یخ قرار دهید. بدین ترتیب چربی سرد شده و فرم مورد نظر را می گیرد.

حجم کره گیر برقی

  • دستگاه کره گیر 100 لیتری

  • دستگاه کره گیر 200 لیتری

  • دستگاه کره گیره 300 لیتری

  • دستگاه کره گیر 500 لیتری

  • دستگاه کره گیر 100 لیتری

این کره گیر به دلیل داشتن حجم کمی که دارد توصیه می شود که در مکان ها و فضاهایی با متراژ کم و همچنین برای کارهایی به بازدهی کم استفاده شود. این محصول دارای یک مخزن 100 لیتری و شیر تخلیه، پایه، همزن استیل و... می باشد.

قیمت دستگاه کره گیر برقی صنعتی و خانگی

مشخصات فنی دستگاه کره گیر 100 لیتری

ابعاد دستگاه
ضخامت بدنه

55 سانتیمتر قطر و 65 سانتیمتر ارتفاع  
 1/5 میلیمتر
ضخامت عدسی کف 3 میلیمتر
ضخامت عدسی بالا 3 میلیمتر
نوع همزن تکفاز عمودی
توان و دور الکتروموتور 1/5 اسب 900 دور ایتالیایی
تعداد جداره تک جداره
تعداد و ارتفاع پایه ها سه عدد پایه با ارتفاع 65 سانتیمتر
سایز و نوع شیر خروجی شیر پروانه استیل 304 باتر فلای تایوان سایز 38 میلیمتر
نوع جوش و سطح تمیزی آرگون و پولیش کاری شده
  • دستگاه کره گیر 200 لیتری

این محصول دارای یک مخزن 200 لیتری است و گنجایشی معادل با 200 لیتر دارد. دارای بدنه و همزنی جنس استیل و ضد زنگ، دارای مخزنی از جنس استیل و ضد زنگ و پوسیدگی، دارای یک شیر خروجی برای خارج کردن دوغ بدست آمده و... می باشد.

قیمت دستگاه کره گیر صنعتی کوچک استیل

مشخصات فنی دستگاه کره گیر 200 لیتر

ضخامت بدنه


ضخامت عدسی کف

 1/5 میلیمتر  
3 میلیمتر
ضخامت عدسی بالا 3 میلیمتر
نوع همزن تکفاز عمودی
توان و دور الکتروموتور 1/5 اسب 900 دور ایتالیایی
تعداد جداره تک جداره
سایز و نوع شیر خروجی شیر پروانه استیل 304 باتر فلای تایوان سایز 38 میلیمتر
نوع جوش و سطح تمیزی آرگون و پولیش کاری شده
  • دستگاه کره گیر 500 لیتری

این محصول دارای یک مخزن 500 لیتری است و گنجایشی معادل با 500 لیتر دارد. دارای بدنه و همزنی جنس استیل و ضد زنگ، دارای مخزنی از جنس استیل و ضد زنگ و پوسیدگی، دارای یک شیر خروجی برای خارج کردن دوغ بدست آمده و... می باشد. این محصول دارای ابعاد و حجم زیادی بوده و بسیار مناسب برای صنایع لبنیاتی می باشد.

قیمت فروش دستگاه کره گیر

مشخصات فنی دستگاه کره گیر 500 لیتر

ضخامت بدنه


ضخامت عدسی کف

 1/5 میلیمتر  
3 میلیمتر
ضخامت عدسی بالا 3 میلیمتر
توان و دور الکتروموتور 1/5 اسب 900 دور ایتالیایی
گنجایش 500 لیتر
سایز و نوع شیر خروجی شیر پروانه استیل 304 باتر فلای تایوان سایز 38 میلیمتر
نوع جوش و سطح تمیزی آرگون و پولیش کاری شده

نکات فروش صنایع برودتی کولست

  • کلیه محصولات دارای 18 ماه گارانتی تو 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.

  • نحوه سفارش کالا از طریق سایت و تماس با کارشناسان فروش می باشد.

  • ارسال از طریق باربری به سراسر کشور 

  • صادرات به عراق


  • دستگاه کره گیر در چه لیتراژ هایی تولید می شود؟

    دستگاه کره گیر ۱۰۰ لیتر

    دستگاه کره گیر ۲۰۰ لیتر

    دستگاه کره گیر ۳۰۰ لیتر

    دستگاه کره گیر ۵۰۰ لیتر

  • جنس بدنه ی کره گیر چیست؟

    بدنه ی کره گیر از جنس استیل می باشد.

  • همزن دستگاه کره گیر از چه نوع جنسی است؟

    همزن دستگاه کره گیر استیل و ضد زنگ است.


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید