X

لیست قیمت سردخانه خرما در ابعاد مختلف

09128951640 کارشناس فروش
سردخانه خرما
سردخانه خرما از جمله انواع سردخانه های صنعتی تولید شده در صنایع برودتی کولست بوده است که یکی از پر فروش ترین انواع سردخانه های می باشد مخصوصا برای مناطق جنوبی کشور و کشور عراق، و صنایع برودتی کولست در کشور های عربی چون عراق و مناطق گرمسیر بیشترین فروش این محصول را داشته.
یخچال صنعتی کولست
یخچال صنعتی کولست

سردخانه خرما 

سرد خانه صنعتی خرما برای نگه داری و افزایش میزان ماندگاری خرما بوده که می تواند خرما در به صورت بلند مدت نگه داری کند. زمانی که ما خرما را در درون سوله سردخانه نگه داری می کنیم باید دمای سردخانه را به اندازه ای کاهش دهیم و این کاهش دما از فعل و انفعالاتی که در خرما ایجاد می شود و سبب تغییر مشخصات خرما می شود و در نهایت باعث فاسد شدن خرما می شود جلوگیری می کند و باعث حفظ کیفیت و تازگی خرما در طولانی مدت می شود. صنایع برودتی کولست تولید کننده انواع سردخانه ها بوده که از انواع آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد : 

سردخانه خرما

سردخانه خرما و معرفی کامل خرما

خرما یک میوه بسیار شناخته شده در جهان بوده که  بسیار مغذی و پر خاصیت است و از جمله محصولات پر فروش و پر مصرف در دنیاست که میزان صادرات و واردات آن نیز از میزان بالایی برخوردار است. این میوه پر طرفدار یک نوع میوه بسیار حساس نسبت به دما بوده و باید در شرایط خاصی نگه داری شود. در نتیجه این میوه را نمی توان در مدت طولانی در محیطی گرم و بیرون از سردخانه خرما نگه داری کرد.

احداث سردخانه خرما

 پرورش خرما یکی از مشاغل پر درآمد می باشد و از تجارت های پر سود دنیاست. هر جا که سخن از پروش خرما به میان می آید بحث سردخانه خرما نیز با آن همراه است زیرا همان طور که گفته شد خرما یک میوه حساس بوده و در شرایط و دمای بالا به سرعت خراب می شود و حالت ترشیدگی به خود می گیرد. در این صورت نیاز به احداث سوله سردخانه داریم 

قیمت سردخانه خرما صنعتی

صنایع برودتی کولست تولید کننده ی انواع محصولات برودتی بوده است که یکی از آنها سردخانه های صنعتی است که دارای انواع مختلفی است. از پر فروش ترین آنها سردخانه خرما کولست است که کاربرد گسترده ای مخصوصا در جنوب کشور دارد و برای نگهداری به صورت بلند مدت و کوتاه مدت خرما دارد و از جمله تجهیزات بسیار مهم در تولید و صادر خرما می باشد و بدون این دستگاه تجارت و درآمدزایی در زمینه ی خرما غیر قابل امکان است. 

خرید سردخانه خرما و احداث سردخانه

شرایط نگهداری بهینه خرما

  •  کنترل دمای سردخانه

بازه ی دمایی رد سردخانه خرما باید به طور مدام تحت کنترل باشد زیرا هر گونه تغییر دمایی خارج از محدوده ی استاندار دما باعث آسیب به خرما می شود. محدوده ی دمایی در سردخانه خرما اغلب بین 5 درجه سانتی گراد تا منفی 5 درجه سانتی گراد می باشد زیرا کاهش دما درسردخانه خرما به نسبت افرایش دما مضرو نامطلوب بوده و خرکندیدگسما دچار کندیگی و... می شود. خرمای تازه دارای رطوبت بوده و افزایش دما از 5 در جه سانتی گراد، باعث گندیدگی محصول می شود و زمانی که محصول دچار گندیدگی شود به سرعت افت زده و دیگر محصولات را نیز به همراه خود خراب می کند. از طرفی دیگر کاهش دما تا زیر منفی 5 در جه سانتی گراد نیز منجر به یخ زدگی خرما شده و بافت خرما را دچار تغییر می کند. در نتیجه  کنترل دما در سردخانه بسیار اهمیت داشته و این موضوع روی کیفیت میوه و حتی قیمت فروش ان نیز تاثیر خواهد داشت . سردخانه خرما در صنایع برودتی کولست به طوری طراحی، تولید و اجرا می شود که افزایش دما در ان به ندرت اتفاق افتاده و این خطرات در انها اصلا اتفاق نخواهد افتاد. 

  • تأمین گردش هوای مطلوب

یکی دیگر از مهم ترین نکاتی که در سردخانه خرما باید به ان توجه شود و آن را کنترل کنیم، سیستم تهویه مناسب برای سردخانه می باشد که در صورت عدم رعایت این نکته آسیب بسیار شدیدی به محول وارد می شود. گردش هوای مطلوب به این صورت بوده که این هوای تازه توسط فن های تعبیه شده در سردخانه در بین تمامی قفسه ها و پالت ها جریان پیدا می کند تا زمانی ادامه پیدا می کند که وضعیت دمایی سوله به یک وضعیت پایدار و ثابت برسد. این نکته بسیار مهم بوده و از ان مهم تر سرعت جریان هوا می باشد که در صورت متناسب بودن آن نقش اساسی درثابت نگه داشتن دامنه ی دمایی سردخانه دارد. زیرا دمای سردخانه خرما را جز این راه و روش که به صورت یکنواخت هوای سرد را در بین فقسه ها توزیع می کند، راه دیگری را نمی توان استفاده کرد. 

  • فاصله گذاری و نوع چیدمان محصول

از مهم ترین نکته در نگهداری خرما در سردخانه صنعتی فاصله گذاری و نوع چیدمان محصول است. در صورت چیدمان نامطلوب محصول، خرما دچار خرابی شده و غیر قابل مصرف می باشد. در نتیجه باید محصولات را به گونه ای چید که هوا در میان آنها در گردش باشد.

فروش سردخانه خرما با قیمتی ارزان

  •  رعایت بهداشت محیطی

یکی از نکات بسیار ضروری که از تمامی نکات ذکر شده مهم تر می باشد رعایت بهداشت محیط می باشد و باید سردخانه دارای محیطی بسیار بهداشتی و پاکیزه ای باشد زیرا ارتباط مستقیم با سلامت انسان دارد. در نتیجه باید سوله سردخانه دارای عایق بندی مناسب بوده تا هیچ گونه تبادل دمایی با محیط بیرونی نداشته باشد و باعث تثبیت برودت داخل سردخاه می شود. همچنین محیط سردخانه باید دارای نور کافی باشد و عاری از هرگونه میکروب و حشرات موذی باشد و این موضوع باید به طور مدام کنترل شود.

ساخت سردخانه خرما

علل اصلی نیاز به سردخانه خرما کدامند؟

1- جلوگیری از فساد محصول: اولین دلیل استفاده از سردخانه خرما این است که دقیقا از زمان برداشت محصول از پای درخت خرما تا زمان وارد کردن ان به سردخانه، شمارش معکوس فاسد شدن محصول شروع می شود؛ در نتیجه باید به سرعت و در سریع ترین زمان ممکن نسبت به تبرید سریع خرما تا دمای اندکی زیر صفر در سردخانه خرما اقدام شود. این موضوع بسیار اهمیت دارد زیرا هر چه در این مرحله تاخیر کتری اتفاق بیوفتد و محصول سریع تر به سردخانه منتقل شود ماندگاری محصول و کیفیت ان بهتر خواهد بود و دارای قیمت بالاتری نیز خواهد بود. 

2- تقاضای دائمی برای محصول فصلی: یکی دیگر از عواملی که باعث نیاز مند بودن به سرد خانه خرما می شود این موضوع است که به دلیل اینکه خرما در مناطق گرمسیری ایران چون مناطق جنوبی ایران پرورش می یابد و زمان بندی باروری نخل ها از نیمه تیرماه تا اوایل مهرماه می باشد در نتیجه باید بازه برداشت میوه و ذخیره سازی آن در سردخانه خرما در نظر بگیریم و باید تا هشت ماه دیگر سال نیز نیاز به عرضه این محصول را از طریق ذخیره سردخانه ای تأمین کنیم . 

3- جلوگیری از افت رطوبت محصول: از دیگر دلیل نیاز به سردخانه خرما، جلوگیری از افت رطوبت محصول است. خرما دارای انواع مختلفی بوده که هر نوع ان دارای درجات مختلفی از رطوبت هستند که باید تا زمان مصرف آن این رطوبت را حفظ شود. زیرا افت رطوبت خرما علاوه بر کاهش کیفیت و طعم خرما، باعث تخریب زیبایی ظاهری ان خواهد شد زیرا پوسته بیرونی آن دچار چروک خواخد شد.
 

4- استانداردهای سختگیرانه برای صادرات:اخرین دلیل نیاز به سردخانه خرما این موضوع است که چون ایران بیش از نیمی از تولیدات خرمای کشور را به بازارهای خارجی صادر می کند. در نتیجه باید استانداردهای نظارتی سختگیرانه تری نسبت به بازارهای داخلی داشته باشد. 

نحوه کار کرد سردخانه خرما

المان های مؤثر بر مکانیزم سرمایش در سردخانه 

  • دما : دما به دلیل اهمیت بالایی که دارد عنوان نخستین عامل مورد بررسی قرار می گیرد زیرا بسیار برعملکرد سیستم تبریدی تاثیر می گذارد. در این صورت سیستمی که ظرفیت خنک سازی بالایی نداشته باشد، یا توانایی آن را نداشته باشد که دمای مورد نظر را در سراسر سردخانه خرما تامین و توزیع کند، می تواند آسیب های جدی به محصول وارد گرداند که این اسیب سبب تغییراتی در خرما می شود که کوچک ترین آنها تغییر رنگ و طعم خرما می باشد. 

  • زمان : زمان به عنوان دوم گزینه از دیگر المان های مهم در کانیزم سرمایش در سردخانه است. زمان در اینجا میزان زمان لازم برای جریان یافتن جریان هوای سرد در صفر تا صد سرمایش سردخانه است. زیرا هر چه این میزان با سرعت بالا تری طی شود، ارزش سیستم تبرید مذکور افزایش پیدا می کند. 

  • چیدمان : درآخرین مورد که بسیار اهمیت دارد چیدمان محصول است که بسیار درعملکرد سرمایش موثر است. زیرا چیدمان اشتباه محصول در باکس پالت ها حتی اگر آسیب فیزیکی به میوه وارد نکند به احتمال زیاد زمان لازم برای کاهش دمای محصول و کیفیت گردش هوای تازه و خنک را دچار اختلال می کند. در نتیجه لازم است به که نحوه چیدمان محصول در سردخانه خرما توجه ویژه ای شود. 

ساخت و طراحی سردخانه خرما

نکات حرفه ای برای سردخانه خرما

  • خرما را زمانی که به رنگی بین کهربایی و قهوه ای تیره است باید به سردخانه منتقل کرد.
  • بهترین زمان برای ذخیره سازی در سوله سردخانه خرما،زمانی است که رطوبت محصول بین 10 الی 15 درصد است.
  • بیشترین پتانسیل برای ساخت و تجهیز سردخانه خرما را استان های هرمزگان، بوشهر و کرمان دارا هستند.
  • خرما شامل سه نوع نرم، نیمه خشک و خشک است که عمدتاً تنها نوع اول به ذخیره سازی در سردخانه نیازدارد. 
  • چنانچه رطوبت اولیه محصول بیش از 20 درصد باشد، قبل ازانتقال به سردخانه باید عملیات رطوبت گیری انجام شود.
  • علاوه بر سوله سردخانه خرما، سالن خشک کن تونلی را نیز می توان برای کاهش رطوبت خرما ها با سوله تأمین نمود.

طراحی سردخانه خرما صنعتی

سایر شرایط مناسب برای نگهداری 

  • حداقل زمان سرد شدن کالا
  • ثابت بودن دما در کل دوره نگهداری
  • دمای مناسب
  • رطوبت نسبی دما
  • کنداس بخار آب روی محصول
  • حرکت هوای مناسب
  • انباشتن مناسب
  • بهداشت
  • بسته بودن تمام درب های سردخانه
  • وجود پرسنل مجهز داخل و بیرون از سردخانه

ساخت و فروش سردخانه خرما

نکات فروش صنایع برودتی کولست 

  • کلیه محصولات دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.
  • نحوه سفارش کالا از طریق سایت و تماس با کارشناسان فروش می باشد.
  • ارسال از طریق باربری به سراسر کشور 
  • صادرات به عراق


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید