X

قیمت و ساخت سردخانه بستنی ( با دمای استاندارد )

09128951640 کارشناس فروش
سردخانه بستنی

سردخانه بستنی یکی از انواع سردخانه ها است که دارای دو نوع سردخانه بستنی ثابت و سردخانه بستنی متحرک می باشد. دمای این سردخانه زیر صفر درجه بوده و بستنی را به صورت منجمد نگهداری می کند.

یخچال صنعتی کولست
یخچال صنعتی کولست

سردخانه بستنی

دما و شرایط مناسب نگهداری بستنی

سردخانه بستنی یکی از انواع سردخانه هایی است در مجموعه کولست تولید می شود. این سردخانه همان طور که نامش پیداست برای نگهداری انواع بستنی استفاده می شود. دمای این سردخانه به زیر صفر درجه بوده زیرا بستنی یکی از دسر هایی است که در دمای بالا صفر درجه آب شده و خاصیت خود را از دست می دهد در نتیجه آن را باید به صورت منجمد در سردخانه زیر صفر درجه بستنی نگهداری نمود.

سردخانه بستنی

بستنی را معمولا در دمای کمتر از منفی 18 درجه سانتی گراد نگهداری می کنند زیرا به دلیل داشتن چربی و خامه و حتی نمک در ساختارش نیازمند آن است تا در دمای پایین تر از منفی 18 درجه نگهداری شود تا همان طور که اشاره شد شکل و ظاهر آن حفظ شود و دچار تغییر شکل نشود.

صنایع برودتی کولست تولید کننده انواع سرد خانه بوده که انواع آنها شامل موارد زیر می شوند:

احداث سردخانه بستنی

مقایسه نگهداری بستنی در گذشته و حال 

امروزه برای نگهداری بستنی از سردخانه ای تحت عنوان سردخانه زیر صفر استفاده می کنند که معمولا بازه ی دمایی آن از منفی 15 درجه تا منفی 36 درجه می باشد و با توجه به نوع بستنی قابل نگهداری، دما بین این بازه ی زمانی متغیر خواهد بود. سردخانه زیر صفر نیز خود دارای انواع مختلف بوده و به دو دسته سردخانه ثابت و سردخانه متحرک تقسیم می شود.

سردخانه زیر صفر بستنی

  • سردخانه ثابت و سردخانه متحرک بستنی 

  • سردخانه ثابت: همانطور که از اسمش پیداست سرد خانه های ثابت قابلیت جابه جایی ندارند و در یک مکان به طور ثابت باقی می مانند همچنین دارای ابعادی بسیار بزرگی بوده و به همین دلیل که دارای متراژ و ابعاد بزرگی می باشد باید در یک مکان ثابت برای همیشه نصب شوند. پس اگر شما جایی مناسب و همیشگی برای سردخانه دارید می توانید از این سردخانه ها استفاده کنید.

  • سردخانه کانکسی یا متحرک: سرد خانه ی متحر ک همان طور که نامش پیداس قابل جابه جایی می باشد. زمانی که نیاز به یک سردخانه کوچک یا متوسط داریم و یا میخواهیم در یک سوله بزرگ یک سردخانه احداث کنیم از سردخانه کانکسی بستنی یا سردخانه متحرک بستنی می توانیم بهره بگیریم. در این نوع به جای استفاده از دیوارهای اتاق از کانکس یا سازه‌های فلزی بهره میگیریم. سردخانه کانکسی متحرک از دارای حجم 10 متر مکعب تا 40 متر مکعتب بوده و مجهز شده به به عایق بندی، درب کشوی یا لولایی است. کف کانکس سردخانه می تواند از جنس های مختلف باشد و با توجه به سفارش مشتریان میتواند از نوع ورق عاج دار یا پی وی سی و... استفاده شود. سرد خانه متحرک را به علت حجم و ابعاد بزرگ می باشد و همچنین وزن قابل توجهی دارد در نتیجه برای حمل آنها از لیفتراک یا جرثقیل کمک می گیرند. در نتیجه به منظور حمل آنها با لیفتراک یا جرثقیل، تجهیزاتی از جمله قلاب و محلی برای قرارگیری شاخک لیفتراک در آن تعبیه شده است. سردخانه کانکسی به منظور نگهداری انواع محصولات غذایی و دارویی و کشاورزی طراحی شده است.

قیمت سردخانه بستنی

اجزای تشکیل دهنده سردخانه بستنی

کمپرسور : یکی از مهم ترین تجهیزات یک سردخانه صنعتی، کمپرسور است به عنوان متحرک سیکل های تبرید به حساب می آید وظیفه کمپرسورها فشرده سازی گاز مورد نیاز سردخانه بوده و کمپرسورهایی که در سردخانه مورد استفاده قرار می گیرد ممکن است هرمتیک یا سمی هرمتیک باشند. یکی از عوامل بسیار مهم که بر روی قدرت کمپرسور تاثیر دارد نوع موتور است. همچنین نوع موتور روی ظرفیت سرمایشی سردخانه و گنجایش آن نیز موثر است.

کندانسور : کندانسور یکی از تجهیزاتی است که بین کمپرسور و شیر انبساط چیلر قرار می گیرد و وظیفه آن تغییر حالت مبرد گازی به مبرد مایع می باشد. در واقع کندانسور سردخانه، یک نوع مبدل حرارتی بوده که با سرد سازی مبرد توسط آب یا هوا باعث تغییر فاز مبرد از حالت گاز به مایع خواهد شد.

اواپراتور : سیستم خنک کننده سردخانه دارای چهار بخش می باشد که شامل یونیت اوپراتور و یونیت کندانسور است و از کمپرسور و شیر انبساط تشکیل می شود و مایع مبرد بین این چهار بخش با لوله کشی به چرخش در می آید و عمل خنک سازی هوای درون سردخانه را انجام می دهد.

شیرآلات : شیرآلات ارتباطی وظیفه انتقال گازهای به قسمت‌ های مختلف سیستم خنک‌ سازی را بر عهده دارد.

دمای سردخانه بستنی

نکات فروش صنایع برودتی کولست

  • کلیه محصولات دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.
  • نحوه سفارش کالا از طریق سایت و تماس با کارشناسان فروش می باشد.
  • ارسال از طریق باربری به سراسر کشور 
  • صادرات به عراق


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید