X

ساخت سردخانه ثابت و متحرک کانکسی

09128951640 کارشناس فروش
سردخانه متحرک و ثابت

سردخانه متحرک و سردخانه ثابت تولید شده در صنایع برودتی کولست دارای تجهیزاتی مجهز و بسیار با کیفیت میباشد به همین دلیل این محصول تبدیل شده به یک برند پر فروش و معتبر در بازار تجهیزات صنعتی.

یخچال صنعتی کولست
یخچال صنعتی کولست

سردخانه متحرک و ثابت 

سردخانه ی متحرک و ثابت یکی از انواع سردخانه صنعتی است که صنایع برودتی کولست در ساخت آن در ابعاد مختلف پیشگام است. امروزه این سردخانه ها بسیار پر متقاضی بوده و از جمله پر درخواست ترین نوع سردخانه می باشد این سردخانه ها به عنوان سردخانه محصولات پروتئینی، شیمیایی، سبزیجات و... نیز مورد استفاده قرار می گیرند و دارای انواع مختلفی می باشند به عنوان مثال:

  1. سردخانه جسد
  2. سردخانه گوشت
  3. سردخانه میوه
  4. سردخانه لبنیات
  5. سردخانه خرما 
  6. سردخانه بستنی
  7. سردخانه زیر صفر و بالای صفر
  8. سردخانه ماشین
  9. سردخانه متحرک و ثابت

قیمت سردخانه متحرک

انواع سرد خانه ثابت و متحرک 

  • سرد خانه ثابت زیر صفر
  • سردخانه ثابت بالا صفر
  • سردخانه ثابت دو مداره
  • سردخانه متحرک زیر صفر
  • سردخانه متحرک بالا صفر
  • سردخانه متحرک دو مداره

سرد خانه ثابت

همانطور که از اسمش پیداست سردخانه های ثابت قابلیت جابجایی ندارند و در یک مکان به طور ثابت باقی می مانند همچنین دارای ابعادی بسیار بزرگی بوده و به همین دلیل که دارای متراژ و ابعاد بزرگی میباشد باید در یک مکان ثابت برای همیشه نصب شوند. پس اگر شما جایی مناسب و همیشگی برای سردخانه دارید می توانید از این سردخانه ها استفاده کنید. سردخانه ی ثابت دارای انواع مختلف زیر می باشد:

  • سردخانه ثابت زیر صفر
  • سردخانه ثابت بالا صفر

سرد خانه ثابت زیر صفر 

سردخانه اتاقکی زیر صفر دارای دمایی پایین و کمتر از نقطه ی انجماد محصول می باشد و حدودا در بازه ی دمایی -12 تا -23 درجه سانتی گراد می باشد و قادر است تا محصولات را در مدت زمان طولانی و به صورت بلند مدت نگهداری کند. این سردخانه محصولات را به صورت یخ زده نگهداری می کند و از فاسد شدن سریع هنگام آنها جلوگیری کرده و علاوه بر آن طول عمر محصول را افزایش می دهد. سردخانه زیر صفر اغلب برای نگهداری مواد پروتئینی و اغلب سبزیجات یا صیفی جات به صورت منجمد کاربرد دارد.

مشخصات فنی سردخانه ثابت زیر صفر

دما
ابعاد

زیر صفر  
سفارشی
موتور بیتزر آلمان
اتصالات دانفوس آلمان
تابلو برق تلمکانیک فرانسه
درب کشویی و لولایی به انتخاب مشتری

  قیمت سرد خانه اتاقکی

سرد خانه ثابت بالا صفر 

سردخانه اتاقکی بالای صفر دارای دمایی بالا تر از سردخانه ی انجماد یا بلند مدت بوده و قادر است تا محصولات به صورت خنک و کمی پایین تر از دمایشان نگهداری کند به این سردخانه، کوتاه مدت نیز گفته می شود. این سردخانه دارای بازه دمایی +4 تا +1 می باشد. این سردخانه قادر این محصولات را در مدت زمانی کوتاه بین چند روز تا دو هفته، 15 روز نگهداری کند و این نکته بسیار اهمیت دارد که نباید مدت زمان نگهداری محصولات از این بازه ی زمانی تجاوز کند. این سردخانه برای محصولات چون انواع سبزیجات، انواع میوه جات، گل و... کاربرد دارد. 

مشخصات فنی سردخانه ثابت بالای صفر

دما

 
ابعاد

بالای صفر  
سفارشی
موتور بیتزر آلمان
اتصالات دانفوس آلمان
تابلو برق تلمکانیک فرانسه
درب کشویی و لولایی به انتخاب مشتری

قیمت سردخانه ثابت اتاقکی

مزایای سردخانه اتاقکی 

از مزایای این سردخانه ها میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • استحکام بدنه ای و ساختمانی بالا
  • قابلیت ساخت در تناژ های بالا
  • قابلیت اجرا و قرارگیری یونیت،جدا از بدنه و فضای اطراف سردخانه
  • قابلیت احداث طبقات داخلی سنگین جهت انبار داری مواد تناژ بالا و…

معایب سردخانه ثابت

از این قبیل معایب می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • عدم توانایی در جابجایی به هنگام نیاز فوری
  • هزینه های بالا جهت جابجایی
  • اجبار در ایجاد زیر ساخت های بتنی در تناژ های بالا
  • مشکلات حراست و نگهبانی از فضای سردخانه و…

کاربرد سردخانه ی ثابت

 سردخانه های اتاقکی به دلیل داشتن ابعاد بزرگ در رستوران های بزرگ، هتل ها، قصابی ها، هایپرمارکت ها، داروخانه ها، آزمایشگاه ها و… بیشترین کاربرد را داشته و همان طور که گفته شد اغلب برای نگهداری انواع میوه ها، دارو ها، مواد غذایی، لبنیات و پروتئین کاربرد دارد همچنین نوع بالای صفر این محصول برای نگهداری انواع محصولات لبنی، میوه و تره بار و… استفاده می شود و نوع پایین صفر آن برای نگهداری گوشت و پروتئین و… بسیار کاربرد دارد. به طور کلی برای نگهداری انواع محصول کاربرد داشته و اغلب مواد را می توان در آن نگهداری کرد.

ساخت سردخانه متحرک کانکسی

سردخانه ی کانکسی یا متحرک

سردخانه متحرک همانطور که نامش پیداس قابل جابجایی می باشد. زمانی که نیاز به یک سردخانه کوچک یا متوسط داریم و یا میخواهیم در یک سوله بزرگ یک سردخانه احداث کنیم از سردخانه کانکسی یا متحرک میتوانیم بهره بگیریم. در این نوع به جای استفاده از دیوارهای اتاق از کانکس یا سازه‌ های فلزی بهره می گیریم. سردخانه کانکسی متحرک از دارای حجم 10 متر مکعب تا 40 متر مکعب بوده و مجهز شده به به عایق بندی، درب کشویی یا لولایی است. کف کانکس سردخانه می تواند از جنس های مختلف باشد و با توجه به سفارش مشتریان میتواند از نوع ورق آجدار یا پی وی سی و... استفاده شود. سردخانه متحرک را به علت حجم و ابعاد بزرگ می باشد و همچنین وزن قابل توجهی دارد در نتیجه برای حمل آنها از لیفتراک یا جرثقیل کمک می گیرند. در نتیجه به منظور حمل آنها با لیفتراک یا جرثقیل، تجهیزاتی از جمله قلاب و محلی برای قرارگیری شاخک لیفتراک در آن تعبیه شده است. سردخانه کانکسی به منظور نگهداری انواع محصولات غذایی و دارویی و کشاورزی طراحی شده است. این سردخانه دارای دارای دو نوع زیر می باشند:

  • سرد خانه متحرک بالای صفر 
  • سرد خانه متحرک زیر صفر 

سرد خانه کانکسی بالای صفر 

سرد خانه کانکسی بالای صفر دارای دمایی بالا تر از سرد خانه ی انجماد یا بلند مدت بوده و قادر است تا محصولات به صورت خنک و کمی پایین تر از دمایشان نگهداری کند به این سرد خانه سرد خانه ی سرد خانه کوتاه مدت نیز گفته می شود. این سرد خانه دارای بازه دمایی +4 تا +1 می باشد. این سرد خانه قادر این محصولات را در مدت زمانی کوتاه بین چند روز تا دو هفته، 15 روز نگهداری کند و این نکته بسیار اهمیت دارد که نباید مدت زمان نگهداری محصولات از این بازه ی زمانی تجاوز کند. این سرد خانه برای محصولات چون انواع سبزیجات، انواع میوه جات ، گل و... کاربرد دارد. 

سرد خانه کانکسی زیر صفر 

سرد خانه کانکسی زیر صفر دارای دمایی پایین و زیرنقطه ی انجماد محصول می باشد و در بازه ی دمایی -12 تا -23 در جه سانتی گراد بوده و محصولات را نگهداری می کند و قادر است تا محصولات را در مدت زمان طولانی و به صورت بلند مدت نگهداری کند. این سرد خانه محصولات را به صورت یخ زده نگهداری میکند و از فاسد شدن سریع هنگام آنها جلوگیری کرده و علاوه بر آن طول عمر محصول را افزایش می دهد. سرد خانه زیر صفر اغلب برای نگهداری مواد پروتئینی و اغلب سبزیجات یا صیفی جات به صورت منجمد کاربرد دارد. 

ساخت و طراحی سردخانه ثابت

کاربرد سردخانه ی کانکسی یا متحرک 

بیشترین کاربرد این مدل از سردخانه های کانکسی یا کلد روم‌ها در صنایع پروتئینی، صنایع لبنی، میوه و صنایع دارویی می باشد. البته با توجه به آنکه شرایط نگهداری هر کدام از این محصولات با یکدیگر متفاوت می باشد، در نتیجه  نحوه ساخت سردخانه نیز در آن‌ها متفاوت خواهد بود. دمای مطلوب کلد روم یا سردخانه ی کانکسی به نوع محصولی قابل نگهداری بستگی دارد. به عنوان مثال برای نگهداری گوشت به دمای زیر صفر نیاز است، در حالی که برای نگهداری برخی میوه‌ها دمای 3 تا 5 درجه بالای صفر مطلوب خواهد بود.

خرید سردخانه ثابت و متحرک

سردخانه دو مداره

سردخانه های زیر صفر و بالای صفر دو نوع می باشند یا به صورت تک مداره بوده یا به صورت دو مداره می باشند. سردخانه تک مداره می تواند یکی از دو حالت زیر صفر و بالای صفر باشد ولی سردخانه دو مداره هر دو حالت زیر صفر و بالای صفر را در بر می گیرد. به عنوان مثال:

سردخانه تک مداره : سرد خانه ی تک مداره یعنی یا باید به صورت سردخانه ی بالای صفر بکار گرفته شود و محصولات را در دمای بالا تر از نقطه ی انجماد نگهداری کند، یا به صورت زیر صفر بکار گرفته شود و محصولات را در دمای کمتر از نقطه ی انجماد نگهداری کند. 

سردخانه دو مداره : سردخانه دو مداره یعنی هر دو حالت دمای زیر صفر و بالای صفر را شامل می شود یعنی در یک سالن شما می توانید محصولات را در دمای بالای صفر نگهداری کنید و در سالنی دیگر و به طور مجزا محصولات را در دمایی زیر صفر نگهداری کنید. 

در قسمت زیر به نکاتی مهم در مورد سردخانه دو مداره اشاره شده است:

  • سردخانه دو مداره، دارای قابلیت عملکرد هر دو حالت سردخانه زیر صفر و سردخانه بالای صفر بوده 

  • در سردخانه دومداره باید توجه داشت که پس از تخلیه سردخانه و خارج کردن تمامی محصولات در یکی از این حالات و تغییر به حالت دیگر اتاق سردخانه را با مواد نانو ضدعفونی و شستشو کرد که پس از بارگیری مجدد باعث بو گرفتن محصول جدید نشود.

  • نگهداری محصولات مختلف در شرایط بهینه، نیاز به سردخانه های مجزایی دارد که از نظر اقتصادی امکان پذیر نیست.

قیمت انواع سردخانه کانکسی و ثابت

پیش سرد کن 

پیش سردکن به فضایی گفته می شود که محصول را در دمایی بالاتر (معمولا دمای محیط یا کشتارگاه) وارد آن میشود و بایستی با حداکثر سرعت، تا دمای مورد نظر نگهداری سرد شود. محصول پس از رسیدن به آدمای مورد نظر از فضا خارج شده و برای نگهداری در سردخانه در سالن های نگهداری قرار می گیرد. یکی از نکات بسیار پر اهمیت، جابجا کردن محصول در طول زمان سرد کن، زیرا تأثیر شدیدی در کیفیت نهایی و عمر محصول دارد. سردخانه اتاقی معمولا برای ساخت سردخانه کوچک و متوسط بسیار کاربرد دارد و برای نگهداری مواد غذایی در رستورانها، مراکز توزیع، هتل ها و یا ذخیره میوه‌ در باغ‌ها کاربرد دارد به این صورت که یک اتاق درون ساختمان در ابتدا به کمک ساندویچ پانل عایق کاری شده و سپس تجهیزات سرمایشی درون آن نصب می‌شوند.

فروش سردخانه متحرک

تجهیزات اصلی مورد استفاده در سردخانه 

  • کمپرسور که وظیفه آن افزایش فشار مبرد است
  • کندانسور که وظیفه آن انتقال گرمای مبرد به محیط بیرون است
  • دستگاه انبساط که وظیفه آن ایجاد افت فشار در مبرد است
  • اواپراتور که وظیفه آن انتقال گرمای محیط سردخانه به مبرد است
  • دستگاه‌های کنترلی و ایمنی مانند فیلترها، شیرهای سرویس و اطمینان و تابلو برق 

قیمت سردخانه متحرک کانکسی صنعتی

  • کمپرسور سردخانه 

 کمپرسور یکی از اعضای ضروری و بسیار مهم در سردخانه صنعتی می باشد که وظیفه ی فشرده سازی گاز مورد استفاده در دستگاه را بر عهده دارد که در این محصول دو نوع کمپرسور تعبیه شده است که اسکرال و اسکرو می باشد. از جمله وظایف این دو نوع کمپرسور فشرده کردن گازهای مورد استفاده ی دستگاه سردخانه بوده.

  • اواپراتور سردخانه 

اواپراتور هم از جمله اجزای مهم این محصول بوده که وظیفه ی آن خنک سازی و هدایت هوای خنک به اتاقک های درون سردخانه می باشد. سیستم خنک سازی یکی از ضروری ترین سیستم ها و تجهیزات در سردخانه ها می باشد که دارای چهار وجه بوده و این چهار وجه عبارتند از: یونیت اپراتور یونیت کندانسور که هر کدام از این چهار بخش مجهز شده به  شیر انجماد و کمپرسور می باشد 

  • کندانسور سردخانه 

همان طور که گفته شد یکی از وظایف مهم کمپرسور فشرده کرده گاز ها است، حال کندانسور سردخانه که به عنوان یک مبدل حرارتی فعالیت دارد توسط خنک سازی مبرد باعث تغییر حالت آن گازی که توسط کمپرسور فشرده شده است می شود و آن را از حالت گاز به مایع تبدیل می کند به همین سبب تبرید به صورت تراکمی ادامه پیدا می کند و این عملیات موجب افزایش دمای گاز شده از این رو کندانسور به منظور کاهش این دما گاز بسیار کاربردی خواهد بود.

موارد قابل توجه در ساخت و احداث سرد خانه 

  • زمین 
  • محوطه سازی 
  • تجهیزات 
  • اطلاعات مالی 
  • زمین

برای احداث سردخانه باید کلیه مشخصات زمین مورد نظر برای احداث سردخانه مانند مساحت و قیمت آن و... را در طرح توجیهی قید نمود. آدرس زمین و موقعیت جغرافیایی زمین از دیگر مواردی هستند که باید به آنها اشاره کنید.

  • محوطه سازی

از دیگر مواردی که باید به آن اشاره کنید، مدت زمان لازم و هزینه مورد نیاز برای محوطه سازی می باشد. محوطه سازی شامل خاکبرداری، تسطیح، دیوارکشی و حصارکشی، راهسازی و ایجاد فضای سبز است.

  • تجهیزات

تجهیزات مورد نیاز برای احداث سردخانه به انواع تجهیزات فنی، اداری و حمل و نقل تقسیم بندی می شوند. تجهیزات فنی شامل تجهیزاتی نظیر کندانسور، کمپرسور و مخازن می باشند. تجهیزات اداری شامل میز و صندلی، کامپیوتر و لوازم آشپرخانه بوده و البته تجهیزات دیگری مانند وانت بار، لیفتراک و کامیون نیز برای سردخانه لازم هستند که اطلاعات مربوط به نوع، مدل و قیمت آن ها را باید در طرح توجیهی بنویسید.

  • اطلاعات مالی

اطلاعات مالی از قسمت های بسیار مهم طرح کسب و کار است که باید وارد آن شود. اطلاعات مالی طرح کسب و کار شامل موارد بسیار مهمی از جمله سرمایه در گردش، سود، هزینه، دوره بازگشت سرمایه و بازدهی سرمایه گذاری است. توجیه پذیری طرح اقتصادی شما در قسمت اطلاعات مالی طرح مشخص می شود.

نکات فروش صنایع برودتی کولست

  • کلیه محصولات دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.
  • نحوه سفارش کالا از طریق سایت و تماس با کارشناسان فروش می باشد.
  • ارسال از طریق باربری به سراسر کشور 
  • صادرات به عراق


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
تماس بگیرید