X

طراحی و ساخت سردخانه زیر صفر و بالای صفر [راهنمای جامع]

09128951640 کارشناس فروش
سردخانه زیر صفر و بالای صفر

سرد خانه ی زیر صفر و بالای صفر تولید شده در صنایع کولست دارای کیفیتی بسیار بالا و از پر فروش ترین محصولات این مجموعه است. این مجموعه تولید کننده ی انواع محصولات برودتی بوده که در بازار نیز جایگاه ویژه ای دارد.

یخچال صنعتی کولست
یخچال صنعتی کولست

سردخانه زیر صفر و بالای صفر درجه

سردخانه زیر صفر درجه و بالای صفر درجه یکی از انواع سردخانه های صنعتی هستند. سردخانه به مکان یا فضایی گفته میشود که اتاقکی شکل بوده و دارای سیستم گردش هوای سرد می باشد که وظیفه حفظ و نگهداری محصولات را دارد. امروزه سردخانه ها برای حفظ انواع محصولات کشاورزی، شیمیایی، مواد غذایی و... و افزایش ماندگاری محصولات و همچنین به منظور افزایش کیفیت آنها برای عرضه محصول به بازار، بسیار کاربردی بوده و از جمله سود آور ترین شغل ها محسوب می شود. از جمله کاربرد هایی که باعث اهمیت سردخانه می شود کنترل بازار است. به عنوان مثال باغداران عرضه کنندگان لبنیات و مواد پروتئینی به بازار می‌توانند با استفاده از سردخانه مدیریت عرضه خود را کنترل و به صورت بهینه کرده و در نتیجه سود آوری را افزایش دهند. انواع سردخانه با توجه به نوع محصول نگهداری شده و حجم و ابعاد محصول به دسته های زیر تقسیم بندی می‌شوند. لازم به ذکر است که سردخانه ها به نوع دسته بندی می شوند سردخانه های متحرک و سردخانه های ثابت همچنین باید گفت که سردخانه ها به صور کلی در دو دسته اصلی دیگر نیز تقسیم بندی میشوند به دسته ی بالای صفر و زیر صفر. عمده کاربرد سردخانه بالای صفر نگهداری میوه و دارو و لبنیات و... بوده و عمده کاربرد سردخانه زیر صفر در نگهداری گوشت و مرغ و ماهی و... است. دسته سومی نیز در بین وجود دارد که به منظور به سرعت سرد کردن مواد غذایی بکار برده میشود تونل انجماد نامیده شود.

صنایع برودتی کولست تولید کننده ی انواع محصولات برودتی از همه مهم تر سردخانه های صنعتی است. این سردخانه ها از با کیفیت ترین و برترین برند های در بازار است که دارای قطعاتی با کیفیت و از برند های معتبر دنیا می باشد. از انواع سردخانه های کولست میتوان به انواع زیر اشاره کرد:

  1. سردخانه لبنیات 
  2. سردخانه گوشت
  3. سردخانه بستنی
  4. سردخانه متحرک و ثابت
  5. سردخانه ماشین
  6. سردخانه جسد
  7. سردخانه خرما
  8. سردخانه میوه

قیمت سردخانه انجماد

  • سردخانه صنعتی بزرگ: این سردخانه ها بصورت ثابت و در سوله هایی بزرگ طراحی می گردند. سردخانه های صنعتی بزرگ برای نگهداری و انبار مواد غذایی در مقیاس های انبوه کاربرد دارند. این نوع سردخانه ها اتاق های زیادی دارد که میزان سرما در هر اتاق می تواند متغیر باشد. در هر اتاق می توان بسته به شرایط درون اتاق مواد به خصوصی در آن قرار داد. سیستم تبرید در این نوع سردخانه ها میتواند آمونیاکی و یا فریونی باشد. باغداران بزرگ برای حفظ سلامت و افزایش عمر محصولات خود از سردخانه های صنعتی بزرگ بهره می برند. همچنین توزیع کنندگان اصلی گوشت و مرغ برای فاسد نشدن گوشت، آن را در سردخانه های صنعتی انبار می کنند. گوشت در اثر یخ زدگی در این نوع سردخانه ها تا مدت های طولانی سالم باقی می ماند.

  • سردخانه اتاقی و کوچک: سردخانه های اتاقی نوعی از سردخانه های کوچک صنعتی می باشند که در مکان هایی همچون هتل ها، رستوران ها ، باغات میوه و… طراحی می شوند. برای طراحی این سردخانه در محل مورد نظر، اتاقی از ساختمان را برای این عمل در نظر می گیرند. در ابتدا دیواره های این اتاق را با استفاده از ساندویچ پانل به طور کامل عایق بندی می کنند و سپس تجهیزات برودتی و خنک کننده را در درون آن مستقر می نمایند. در مکان هایی مانند هتل و رستوران دستیابی به این سردخانه ها راحت و آسان می باشد. از طرفی این مشاغل جزو مشاغلی می باشند که مصرف مواد غذایی و گوشتی در آنها بالا می باشد. لذا برای نگهداری و عدم فاسد شدن محصولات غذایی و گوشتی، اتاقی از ساختمان مورد استفاده تبدیل به سردخانه شده و مواد غذایی در آنجا نگه داری می شوند.

  • سردخانه کانکسی: نوعی از سردخانه ها هستند که به شکل کانکس و قابل حمل تولید می شوند. در این نوع سردخانه ها به جای اتاقی از ساختمان و یا سوله، از کانتینر و سازه های فلزی استفاده می شود. دیواره این کانتینرها از ساندویچ پانل ساخته شده و درون آن نیز تجهیزات سرمایشی نصب می باشد. این نوع سردخانه ها در انواع سردخانه میوه، سردخانه گوشت و … ساخته و طراحی می گردند.

سردخانه بالای صفر

سردخانه بالای صفر درجه 

همان طور که گفته شد سردخانه ها به طور کلی به دو دسته تقسیم بندی می شوند، دو نوع آن بالای صفر و زیر صفر می باشد. در سردخانه بالای صفر، محدوده دمایی بین صفر درجه تا بالای صفر می باشد. و فقط قادر است مواد و محصولات را در دمای پایین خنک نگه دارد. مواد غذایی و مواد خاصی که برای نگهداری به دماهای پایینی نیاز دارند که عموما در این نوع سردخانه ها ذخیره می شوند. از جمله این موارد می توان به انواع میوه و سبزی، مواد شیمیایی، گل ها و داروها همچنین محصولات لبنی مانند شیر، ماست، پنیر و … اشاره کرد تقریبا می توان گفت که این سردخانه قابلیت نگهداری تمامی محصولات غذایی و دارویی و کشاورزی و.. را دارا می باشد. تنها نکته که بسیار باید به آن توجه کرد این موضوع می باشد که سردخانه بالای صفر محصولات را به صورت کوتاه مدت نگهداری می کند و برای نگهداری کوتاه مدت مواد غذایی به کار می رود به همین دلیل این محصول به سردخانه کوتاه مدت نیز شناخته می شود.

البته سردخانه میوه بالای صفر، تا چندین ماه، همچنان میوه را سالم و تازه نگه خواهد داشت. اما مواد گوشتی و لبنی و … به مدت طولانی در سردخانه بالای صفر قابل نگهداری نمی باشند. در کل لازم است تا به این نکته دقت کنید که مدت زمان نگهداری محصولات در این سردخانه از بازه ی زمانی +1 تا +4 تجاوز نکند و مدت زمان نگهداری آنها نیز از یک روز تا دو هفته، 15 روز تجاوز نکند زیرا در غیر این صورت محصول دچار فاسد شدن می شود. از سردخانه بالای صفر اغلب برای مکان های و فعالیت های تجاری مورد استفاده قرار می گیرد. سردخانه های بالای صفر درجه به صورت کامل با توجه به استانداردهای جهانی توسط صنایع برودتی کولست تولید می شوند. از مشخصات فنی این دستگاه ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بدنه و فوندانسیون سردخانه  بالای صفر 

شاسی سردخانه بالای صفر درجه از قوطی 9*9 یا 12*12 می باشد که همراه است با پایه هایی از جنس ورق روغنی 3 تا 5 میل همراه با پوشش رنگ کامل و ضدزنگ تولید شده است. بکار بردن این شاسی باعث افزایش حداکثر استقامت و مقاومت کابین بوده و همچنین طول عمر و ماندگاری آن افزایش می دهد، همچنین بدنه ی این دستگاه، یعنی قسمت سقف و کف دستگاه آن به همراه دیواره های آن از جنس محصولی به نام ساندویچ پانل بوده که دارای ضخامتی به میزان 6 تا 10 سانتی متر می باشد. استفاده از ساندویچ پانل در سردخانه ها باید مطابق با استاندارد ها و همچنین اصول مهندسی انجام شود و این محصول کمک شایانی به افزایش کیفیت عایق بندی دستگاه می کند. همچنین درب تعبیه شده در این دستگاه از نوع درجه 1 و از مرغوب ترین اجناس بوده که دارای قابلیت قفل شدن از بیرون می باشد و به صورت لولایی می باشد. 

  • موتور و تجهیزات سرمایشی سردخانه بالای صفر 

موتور دستگاه از جنس دانفوس می باشد که یکی از معتبرترین و شناخته شده ترین گروه های ارائه دهنده ی نسل جدید موتورهای سرمایشی در جهان محسوب می شود. استفاده از این موتور با توانایی بسیار بالا علاوه بر افزایش کارایی دستگاه، تاثیر بسزایی در کاهش مصرف دستگاه نیز دارد. 

کندانسور دستگاه از جنس مس با آلیاژ بسیار با کیفیت همراه با فین آلومینیومی می باشد. همچنین برای قاب بدنه ی کندانسور جنس گالوانیزه با رنگ کامل در نظر گرفته شده است که آن را در مقابل هر نوع زنگ زدگی به صورت کامل ایمن می کند . اواپراتور که از دیگر تجهیزات اساسی در سیستم سرمایش به حساب می رود از جنس مس همراه با المنت از نوع درجه 1 می باشد که هیچ برفکی ندارد.  قاب اواپراتور نیز از جنس گالوانیزه با رنگ کامل و ضدزنگ تولید شده است.

به منظور افزایش کارایی اواپراتور و کندانسور از فن های ژیلا بکت که دارای مهر استاندارد ملی ایران می باشند استفاده شده است. این فن های بسیار کم انرژی بوده و برچسب انرژی A بر روی آنها ثبت شده است. همچنین به منظور استحکام هر چه بیشتر کندانسور و اواپراتور و جلوگیری از آسیب به آنها از شانسی پروفیل با توری محافظ استفاده شده است.

  • برق مصرفی سردخانه بالای صفر

برق مصرفی این دستگاه از نوع 3 فاز و صنعتی یا تک فاز بوده که با توجه به ابعاد مد نظر مشتری قابل سفارش می باشد. این دستگاه مجهز به تابلو برق بوده که این تابلوی برق تعبیه شده روی دستگاه از نوع تمام اتوماتیک بوده که دارای نشانگر دیجیتالی و سنسور دمای اتوماتیک و بسیار دقیقی می باشد. که با کمک آن میتوانید میزان و درجه دمای داخل سردخانه را تنظیم کرده و در مواردی هم آن را کنترل کنید. ابزارهای کنترل دستگاه از جنس دانفوس دانمارک می باشد که دقت بالای آن سبب افزایش هر چه بیشتر راندمان دستگاه می شود. همچنین جهت روشنایی هر چه بیشتر و بهتر داخل کابین، از چراغهای قدرتمند و کم مصرفی و هوشمندی در آن استفاده شده است. 

  • امکان شستشو دستگاه 

همان طور که در قسمت بالا به آن اشاره شد این دستگاه دارای جنس بدنه ی ای فلز بوده که بسیار در برابر خوردگی مقاوم است در نتیجه این محصول با توجه به جنس بدنه ای که دارد و همچنین جنس کابین دستگاه که ضد زنگ و پوسیدگی می باشند. امکان شستشوی کامل کابین را مهیا می کند. از طرفی دیگر به منظور راحتی در شستشو دستگاه سیستمی تحت عنوان تخلیه ی فاضلاب داخل کابین آن تعبیه شده است.

  • اندازه ی قابل تولید دستگاه 

با توجه به اینکه طراحی و تولید این دستگاه مطابق با اصول مهندسی و استاندارد های طراحی و اجرا و همچنین به صورت کامل توسط مهندسان صنایع کولست انجام گرفته است، امکان تولید دستگاه در اندازه های سفارشی شما مشتریان عزیز وجود دارد. اما به صورت استاندارد دستگاه دارای ابعاد 3*2 در ارتفاع 2.20، 4*2 در ارتفاع 2.20، 6*2 در ارتفاع 2.20 تولید می شود و عرضه می شود.

سرد خانه زیر صفر

مشخصات فنی سردخانه بالای صفر

جنس بدنه ساندویچ پانل با ضخامت 10 الی 15 سانتیمتر
نوع عایق پلی اورتان تزریقی
جنس شاسی ها فولاد
برند کمپرسور دانفوس، تکامسه و یا کالترون با توجه به سفارش
نوع کندانسور هوایی
دمای کاری سردخانه 1+ الی 5+ درجه سانتی گراد
برق مصرفی 3 فاز (در صورت سفارش با برق تک فاز نیز قابل طراحی است)
طول قابل سفارش در طول های 2، 4 الی 8 متری
عرض حداکثر 220 سانتیمتر
ارتفاع 220 الی 250 سانتیمتر
تابلو فرمان کاملا اتوماتیک با قطعات تله مکانیک و اشنایدر فرانسه
مناسب برای نگهداری انواع میوه و سبزیجات، انواع لبنیات، دارو، خشکبار
ظرفیت سردخانه بر حسب سفارش متغیر میباشد
قابلیت حمل پرتابل بوده و توسط جرثقیل قابل حمل میباشد
روشنایی داخلی دارد
امکان طراحی راک و قفسه در داخل سردخانه دارد
ویژگی بدنه داخلی ضد قارچ، ضد باکتری و ضد آب
گارانتی 18 ماه
خدمات پس از فروش 5 سال

سردخانه زیر صفر درجه 

سردخانه زیر صفر که به سردخانه انجماد نیز معروف می باشد بیشتر برای نگهداری مواد غذایی همچون گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی و بستنی کاربرد داشته و دارای محدوده دمایی بین 18- الی 25 - درجه زیر صفر می باشد. این سردخانه محصولات در حالت یخ زده نگهداری می کند به همین خاطر باعث نگهداری طولانی مدت محصولات شده و ماندگاری آنها را نیز افزایش میدهد به این سردخانه سردخانه طولانی مدت نیز گفته میشود و ذخیره انبوه مواد غذایی از سردخانه زیر صفر استفاده میگردد. مواد غذایی به دلیل داشتن میکرو ارگانیسم های فعال در دمای بالا به صورت وارد واکنش شده و دچار فاسد شدن می شود که به صورت ترشیدگی، گندیدگی، تغییر رنگ و بوی نامطبوع نمود پیدا می کند. سردخانه زیر صفر به دلیل دارای بودن دمای زیر نقطه انجماد محصولات فعالیت این میکروارگانیسم ها را کاهش داده و در نهایت متوقف می کند. این محصول قادر است تا محصولات را در مدت طولانی و چندین ماه در خود حفظ و نگهداری کرده و کیفیت و تازگی آنها را حفظ کند.

بدنه و فوندانسیون سردخانه  زیر صفر

با توجه به دمای بالای مورد نیاز برای دستگاه های سردخانه زیر صفر، برخی از تجهیزات به کار رفته در این دستگاه ها از نمونه های بکار رفته در سردخانه بالای صفر متفاوت می باشد. از جمله این موارد می توان به بدنه دستگاه اشاره کرد. شاسی دستگاه قوطی 9 در 9 ، 12 در 12 می باشد. پایه ها از ورق روغنی 3 تا 5 میل تولید می شوند که با پوشش رنگ کامل، کاملا در مقابل زنگ زدگی مقاوم می باشند.

بدنه دستگاه شامل سقف، کف، دیواره ها از ساندویچ پنل با ضخامت بیشتر، در حدود 10 تا 15 سانتی متر ساخته می شوند تا عایق بندی کامل تر و بیشتر مهیا شود. استفاده از این نوع بدنه به دلیل مقاومت و طول عمر بالای آن جزوی از استانداردهای جهانی تولید سردخانه ها می باشد. با توجه به موارد اشاره شده درب دستگاه نیز از نوع درجه ی 1 تولید شده است که قابلیت قفل کردن از بیرون را دارا می باشد.

موتور سردخانه جسد زیر صفر 

موتور از مهم ترین قسمت های سردخانه ها می باشد که توان لازم برای خنک سازی دمای داخل را مهیا می سازد. با توجه به نیاز سردخانه ها به وجود دمای مد نظر داخل کابین، موتور باید توانایی عملکرد بی نقص مداومی را نیز داشته باشد. از این رو در سردخانه زیر صفر از موتور DWM و یا Bitzer استفاده شده است که با توجه به ابعاد دستگاه قابل انتخاب می باشد.

کندانسور دستگاه مسی با فین آلومینیومی می باشد که همراه با اواپراتور مسی که همراه با المنت از نوع درجه 1 و بدون برفک ارائه می شود، قدرت سرمایشی فوق العاده ای را به سردخانه ارائه می دهد. در جهت افزایش طول عمر و کاهش پرتی انرژی قاب بدنه کندانسور و اواپراتور از جنس گالوانیزه با پوشش رنگ کامل تولید شده است. این پوشش رنگی دستگاه را در مورد هر نوع زنگ زدگی ایمن نگه می دارد.

خنک سازی موتور، اواپراتور و کندانسور یکی از مهم ترین موارد در افزایش راندمان دستگاه و جلوگیری از افت عملکرد به دلیل افزایش دمای این قطعات، خنک سازی مناسب برای آنها می باشد. از این رو ما از فن زیلابکت با مهر استاندارد ملی ایران که دارای برچسب انرژی A می باشد، برق مصرفی دستگاه از نوع سه فاز می باشد که در صورت سفارش مشتری امکان تولید دستگاه با برق تک فاز نیز وجود دارد.

سرد خانه زیر صفر و بالای صفر  

مشخصات فنی سردخانه زیر صفر

جنس بدنه ساندویچ پانل با ضخامت 10 الی 15 سانتیمتر
نوع عایق پلی اورتان تزریقی
جنس شاسی ها فولاد
برند کمپرسور دانفوس، تکامسه و یا کالترون با توجه به سفارش
نوع کندانسور هوایی
دمای کاری سردخانه 10 درجه بالای صفر تا 20- درجه سانتی گراد
برق مصرفی 3 فاز (در صورت سفارش با برق تک فاز نیز قابل طراحی است)
طول قابل سفارش در طول های 2، 4 الی 8 متری
عرض حداکثر 220 سانتیمتر
ارتفاع 220 الی 250 سانتیمتر
تابلو فرمان کاملا اتوماتیک با قطعات تله مکانیک و اشنایدر فرانسه
مناسب برای نگهداری انواع گوشت قرمز، مرغ، ماهی، میگو و بستنی
ظرفیت سردخانه بر حسب سفارش متغیر میباشد
قابلیت حمل پرتابل بوده و توسط جرثقیل قابل حمل میباشد
روشنایی داخلی دارد
امکان طراحی راک و قفسه در داخل سردخانه دارد
ویژگی بدنه داخلی ضد قارچ، ضد باکتری و ضد آب
گارانتی 18 ماه
خدمات پس از فروش 5 سال

طراحی سردخانه زیر صفر

طراحی سردخانه به دانش کافی نیاز داشته و هزینه‌ هایی نیز در بر دارد. این سیستم علاوه بر تأسیس صحیح نیازمند نگهداری درست و صحیح نیز می‌باشد. برخی از تجهیزات مورد نیاز جهت ساخت سردخانه زیر صفر عبارت‌ اند از کمپرسور، کندانسور، تابلو برق، شیرآلات و لوازم کنترلی و …

نکاتی که باید در زمان طراحی مورد توجه قرار دهید:

  • میزان مصالح مورد نیاز و مواد عایق جهت جلوگیری از هدر رفت انرژی را محاسبه کنید.

  • نوع کاربری، نوع درب و ارتفاع سردخانه را تعیین کنید.

  • تجهیزات باید چیدمان استاندارد و نصب بهینه داشته باشند. این کار موجب توزیع یکنواخت و گردش بهتر سرما می‌شود.

محاسبه سردخانه های زیرصفر

بار برودتی باید با توجه به شرایط اقلیمی منطقه صورت گیرد. طراحی سیستم برودتی متناسب با محاسبات بار برودتی خواهد بود. در این مطلب این محاسبات را به‌ طور خلاصه بیان خواهیم کرد. لازم به ذکر است که محاسبه بار برودتی در هر دو سردخانه زیر صفر و بالای صفر یکسان بوده و تفاوت در نوع محصول، مدت‌ زمان نگهداری آن، نوع عایق دیوار ها، ضخامت عایق‌ ها، کف‌ سازی، نحوه ساخت و آرایش سالن‌ های سرد می‌باشد.

بار برودتی از سطوح که به دلیل اختلاف دما ناشی از تشعشعات از دیواره‌ها است، بار برودتی نفوذ هوای بیرون به داخل به دلیل باز و بسته شدن درب، با برودتی محصولات به دلیل اختلاف دما بین محصول و هوای سردخانه و همچنین تنفس محصولات، بارهای برودتی متفرقه مانند افراد، لامپ‌ها، فن و موتورها و …

قیمت سرد خانه زیر صفر

تجهیزات فنی به کار رفته در سردخانه زیر صفر و بالای صفر 

  • کمپرسور

  • کندانسور

  • مخازن

  • اتصالات و تابلو برق

  • شیرآلات و لوازم کنترلی

کمپرسور سردخانه

کمپرسور از ضروری ترین و مهم ترین تجهیزات سردخانه است. وظیفه اصلی کمپرسور، فشرده سازی گازهای مورد استفاده است زیرا هنگام فشرده سازی گازها، در حقیقت دمای گاز تا حدودی افزایش می یابد. کمپرسور ها شامل دو نوع می باشند :

  • اسکرال 
  • اسکرو

این دو کمپرسور یکی از پر کاربرد ترین و بهترین نوع کمپرسور هستند تنها تفاوت آنها این است که کمپرسور اسکرال قادر است حجم بیشتری از گاز مورد استفاده را فشرده سازی کند.

  • اواپراتور سردخانه

اواپراتور وظیفه دارد تا به عنوان خنک کننده در داخل اتاقک‌ های سردخانه تعبیه شود. این سیستم سرد سازی دارای چهار بخش می باشد که شامل یونیت کندانسور و یونیت اپراتور است و وظیفه سردسازی فضای اتاقک ها را بر عهده دارد. کمپرسور و یونیت کندانسور در خارج از فضای سردخانه تعبیه می‌شود و در میان اجزای تشکیل دهنده ی آن گاز فریون در جریان می باشد و به وسیله ی آن سرد شدن محیط سردخانه فراهم می شود. 

  • کندانسور سردخانه 

وظیفه ی کندانسور تبدیل مبرد گازی به مبرد مایع است. کندانسور سردخانه دارای چیلر که عمل تبدیل مبرد مایع به مبرد گاز را انجام می دهد. می توان گفت که کندانسور در سردخانه به صورت یک مبدل حرارتی عمل می کند. تا به وسیله سیکل تبرید تراکمی خنک سازی و تبدیل مبرد گاز به مایع ادامه یابد. این فرآیند تبدیل مبرد گاز به مایع باعث می شود تا دما افزایش پیدا کند و کندانسور منظور کاهش این دما بسیار کاربردی است.

قیمت سردخانه بالای صفر

تفاوت سردخانه زیر صفر و بالای صفر

  1. کمپرسور سردخانه زیر صفر قدرت و ظرفیت کمتری نسبت به انواع بالای صفر دارد.

  2. فشار دیسچارج انواع زیر صفر پایین‌ تر می‌ باشد در نتیجه کمپرسور قطر سیلندر بزرگ‌ تر و جابجایی گاز بیشتری نسبت به بالای صفر دارد.

  3. اختلاف در فاصله بین فین‌های کویل اواپراتور وجود دارد و دلیل این اختلاف مربوط به کاهش دمای سردخانه و عدم تشکیل برفک بر روی سطح اپراتور می‌باشد. فاصله این فین‌ها در سردخانه بالای صفر کمی بیشتر است.

  4. سایز سوزن اکسپنشن ولو در سردخانه‌ های زیر صفر پایین‌ تر از انواع بالای صفر است.

  5. عمده کاربرد سردخانه زیر صفر نگهداری گوشت، مرغ و ماهی است اما عمده کاربرد انواع بالای صفر نگهداری میوه، دارو و لبنیات است.

  6. سردخانه‌ های زیر صفر دارای دمای بین 12-تا 23- درجه سانتی گراد می‌ باشند. اما نوع بالای صفر دمای 1+ تا 4+ درجه سانتی گراد دارند.

قیمت درب سردخانه زیر صفر

انتخاب درب متناسب با نوع یکی از اصلی‌ ترین مراحل طراحی هر سردخانه می‌ باشد. موثر ترین عامل در میزان مصرف انرژی به دلیل ارتباط با محیط بیرون درب است. انتخاب درب استاندارد و مناسب اهمیت ویژه‌ ای بر کارکرد بهینه سردخانه دارد.

درب سردخانه‌ ای به سه دسته لولایی، ریلی یا کشویی و ریلی کنترل اتمسفر تقسیم می‌شود. انواع درب‌ های استاندارد با قیمت حداقل 1800.000 تومان در بازار موجود هستند. لازم به ذکر است که قیمت درب‌ها بر اساس اندازه، جنس، ضخامت و نوع ورق و … متغیر می‌ باشد.

قیمت سردخانه بالای صفر و زیر صفر

نکات فروش صنایع برودتی کولست

  • کلیه محصولات دارای 18 ماه گارانتی و 5 سال خدمات پس از فروش می باشند.
  • نحوه سفارش کالا از طریق سایت و تماس با کارشناسان فروش می باشد.
  • ارسال از طریق باربری به سراسر کشور 
  • صادرات به عراق


امتیاز شما به این مطلب چقدر است؟


ارسال نظر درباره این موضوع

Loading...
(اختیاری)
  • رضایی
    با سلام و احترام در خصوص کف سردخانه ها سوال داشتم جهت بهسازی و ترمیم و یا اجرای دوباره کف سردخانه ها در صورت امکان راهنمایی بفرمایید که اپوکسی بهتر عمل می کند یا سنگ. با تشکر
    • مدیر سایت

      با سلام لطفا جهت دریافت مشاوره و کسب اطلاعات فنی با شماره درج شده تماس حاصل فرمایید. 09128951640

تماس بگیرید